Turn up the volume for the
best experience
تکنیک‌های شستشوی تابلو فرش
تابلو فرش از انواع هنرهای دستبافتی است که ما ایرانی‌ها علاقهٔ خاصی به آن داریم و دوست داریم از این هنر زیبا در طراحی داخلی خانه‌هایمان استفاده کنیم. اما شاید اطلاعاتمان در مورد شستشوی تابلو فرش و روش‌های نگهداری از آن کافی نباشد.

تکنیک‌های شستشوی تابلو فرش 

تابلو فرش از انواع هنرهای دستبافتی است که ما ایرانی‌ها علاقهٔ خاصی به آن داریم و دوست داریم از این هنر زیبا در طراحی داخلی خانه‌هایمان استفاده کنیم. اما شاید اطلاعاتمان در مورد شستشوی تابلو فرش و روش‌های نگهداری از آن کافی نباشد. هر چند بهترین روش برای شستشوی تابلوفرش‌های دستبافت و ظریف، سپردن آن‌ها به کارخانه‌های قالیشویی معتبر و مجهز است، اما بعضی از انواع تابلو فرش را می‌توان در خانه هم شست.

مراقبت از تابلو فرش در خانه
از آن‌جایی که تابلو فرش بسیار ظریف‌تر و حساس‌تر از انواع دیگر فرش حتی فرش‌های دستبافت است، باید تا حد امکان دفعات نیاز به شستشوی تابلو فرش را کاهش دهید. کاری که تنها با رسیدگی و مراقبت صحیح از تابلو فرش امکان‌پذیر است. تابلو فرش را جایی نصب کنید که کمتر در معرض گرد و غبار و آلودگی‌های بیرونی قرار بگیرد. مثلا نصب تابلو فرشی در راه‌پله یا روبه‌روی پنجره‌ای که بیشتر ساعات روز باز است باعث می‌شود تابلو فرش شما زودتر کثیف شود.

به جز انتخاب جایی مناسب برای نصب تابلو فرش، گردگیری روزانه نیز توصیه می‌شود. کافی است هر چند روز یکبار با سری مخصوص جاروبرقی روی تابلو را تمیز کنید. دقت کنید که درجه جاروبرقی روی کم‌ترین درجه تنظیم شده باشد. به صورت کلی باید سعی کنید با گردگیری صحیح و به موقع مانع از نفوذ آلودگی‌های سطحی به داخل بافت فرش شوید.

 

 بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید تابلو فرش چیست؟

 

روش شستشوی تابلو فرش در خانه
برای شستشوی تابلو فرش در خانه مراحل زیر را دنبال کنید. فقط به خاطر داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع شوینده‌ای، حتما مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از تابلو فرش تست کنید تا مطمئن شوید ماده شوینده بر روی رنگ تابلو فرش تاثیر منفی نمی‌گذارد.

 - تابلو فرش را از قاب آن جدا کنید.
 - روی تابلو فرش را به نرمی با جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غبار و آلودگی‌های سطحی از بین برود.
 - شامپو فرش را مطابق با دستورالعملی که روی آن نوشته شده، در آب سرد حل کنید و به کمک اسفنج روی تابلو را با کف حاصل، تمیز کنید.
 - به هیچ عنوان برای خشک شدن تابلو فرش آن را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. تابلو فرش را در محیطی نسبتا گرم و خشک قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود.
 - بعد از خشک شدن کامل تابلو فرش، آن را مجدد داخل قاب نصب کنید. از قرار دادن تابلو فرش بر روی طناب برای خشک شدن، خودداری کنید.

از این روش شستشو تنها برای تابلو فرش‌های کوچک یا تابلو فرش‌هایی که می‌دانید حساسیت کمتری برای شستشو دارند استفاده کنید، چرا که شستشوی تابلو فرش یک کار تخصصی است و باید از طریق ثبت سفارش قالیشویی، شستشوی آن را به قالیشویی‌های مجهز بسپارید.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/04/10

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir