Turn up the volume for the
best experience
نکات مهم در خرید تابلو فرش چیست؟
تابلو فرش در واقع فرشی است که عموما در اندازه های کوچک از ۳۵ *۵۰ سانت تا ۳ * ۲ متر بافته میشود ، همانطور که از نام این کالای باارزش و هنری پیداست کاملا جنبه تزیینی دارد و همچون تابلو روی دیوار نصب میشود و جلوه زیبایی به محیط میدهد.

نکات مهم در خرید تابلو فرش چیست؟

تابلو فرش در واقع فرشی است که عموما در اندازه های کوچک از ۳۵ *۵۰ سانت تا ۳ * ۲ متر بافته میشود ، همانطور که از نام این کالای باارزش و هنری پیداست کاملا جنبه تزیینی دارد و همچون تابلو روی دیوار نصب میشود و جلوه زیبایی به محیط میدهد. هرچند که تابلو فرش‌ های اصیل همگی دستباف هستند و نمونه‌ای از هنر فاخر ایرانی محسوب میشوند اما با این حال امروزه تعداد بیشماری از تابلو فرش ها در بازار بصورت ماشینی تولید شده و طرفداران خود را نیز دارند. از آنجاییکه تابلو فرش ها جزو کالاهای لوکس و تجملی محسوب میشوند گزینه مناسبی نیز بعنوان هدیه‌ ای منحصر به فرد ، ارزشمند و ماندگار برای عزیزانتان میباشد.

قاعدتا وقتی برای خرید فرش یا تابلو فرش به فروشگاهی مراجعه میکنید ، فروشندگان نظرات و صلاح دیدشان را ابراز میکنند ، گوش کردن به این نظرات مفید است اما با این حال هرگز اجازه ندهید شما را تحمیل به انتخابی کنند که شک دارید. برای اینکه بعد از خرید دچار پشیمانی نشوید بهتر است با دقت انتخاب کنید و تابلو فرش تان را متناسب با بودجه و سلیقه شخصیتان تهیه فرمایید.

مهمترین نکات در انتخاب و خرید تابلو فرش

بهتر است بدانید عموما اطلاعات تابلو فرش یا هر فرشی در قسمت پشت آن جایگذاری میشود ، بنابراین میتوانید با چک کردن پشت کار از وجود شناسنامه تابلو فرش اطلاع پیدا کرده و آن را مطالعه فرمایید.

قسمت پشت کار همیشه دربرگیرنده بسیاری اطلاعات میباشد. میتوانید با نگاه کردن به پشت تابلو فرش نوع گره های آن از نظر درشت و یا ریز بودن را بررسی نمایید ، همچنین اگر کمی دقت کنید و قبل از خرید اطلاعات خود را بیشتر نمایید میتوانید با نگاه کردن به پشت کار از میزان دقیق بودن شانه هایی که  توسط بافنده زده شده نیز اطلاع پیدا کنید.

ممکن است با نگاه به تابلو فرش متوجه کجی بافت آن نشوید چراکه این مساله در طرح تابلو فرش گم خواهد شد و خیلی قابل تشخیص نخواهد بود. یکی از راه کارها برای پی بردن به این مشکل ، بررسی پشت تابلو فرش میباشد چراکه هرگونه کجی در بافت از این طریق قابل مشاهده است.

دقت کنید که بهتر است تابلو فرش را قاب نشده تهیه فرمایید چراکه قاب میتواند کجیهای فرش را بپوشاند در حالیکه اگر دو طرف تابلو فرش بدون قاب را روی هم بگذارید به راحتی متوجه کجی های آن خواهید شد.

اگر قصد خرید تابلو فرشی دارید که توسط استاد خاصی بافته شده و یا برند خاصی داشته باشد بهتر است از فروشگاه های معتبر و یا حتی الامکان از خود بافنده خریداری نمایید چراکه درحین رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان وجود دارد که امضاء یا نام اشخاص در زیر تابلو بافته شود و تنها در صورتی که خیلی حرفه ای باشید میتوانید این مساله را تشخیص دهید.

تابلو فرش هایی که چله ی ابریشمی دارند گران قیمت تر هستند ، با نگاه کردن به چله به راحتی میتوانید ابریشمی یا نخی بودن آن را تشخیص دهید ، چله و یا پرزهای ابریشمی بسیار ظریف تر و درخشنده تر از نخ میباشد و قاعدتا جلوه بسیار زیباتری نیز به کار میدهند.

نکته دیگری که باید در نظر داشت پرداخت تابلوفرش است. پرداخت فرش و تابلو فرش  یک هنر محسوب می شود و اگر بدون مهارت انجام شده باشد نه تنها در کیفیت ظاهری تابلوفرش تاثیر منفی دارد بلکه از ارزش آن نیز میکاهد.

سعی کنید در زمانهایی که بازار ساکت تر است و خودتان نیز فرصت بیش تری دارید اقدام به خرید تابلوفرش تان نمایید چراکه با وجود تنوع زیاد در این راستا برای انتخاب نهایی تابلو فرشی که متناسب با سلیقه و منزلتان باشد نیاز به صبوری و صرف زمان میباشد.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/01/10

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir