Turn up the volume for the
best experience
کاربرد الیاف مصنوعی پلی استر چیست ؟
الیاف پلی استر جزو الیاف مصنوعی بوده و همانطور که از نامش پیداست از مواد طبیعی درست نمی شوند و ریشه آنها مواد مصنوعی است. تغییر و تبدیل و انجام فرایندهای مختلف روی مواد مصنوعی باعث شکل گیری این الیاف شده و کاربردهای متنوعی را هم برای آنها بوجود آورده است.

کاربرد الیاف مصنوعی پلی استر چیست ؟

الیاف پلی استر جزو الیاف مصنوعی بوده و همانطور که از نامش پیداست از مواد طبیعی درست نمی شوند و ریشه آنها مواد مصنوعی است. تغییر و تبدیل و انجام فرایندهای مختلف روی مواد مصنوعی باعث شکل گیری این الیاف شده و کاربردهای متنوعی را هم برای آنها بوجود آورده است.فرش ایران مهر معتقد است کاربرد الیاف پلی استر در صنایع و کارخانه های مختلف بسیار حائز اهمیت است و با استفاده از آنها می توان محصولات متفاوتی تولید کرد.

کاربرد الیاف مصنوعی
1-الیاف مصنوعی در ساخت موکت و فرش مورد استفاده قرار می گیرند.

2-برای تهیه و ساخت عایق های حرارتی و عایق های مقاوم در برابر رطوبت کاربرد دارند.

3-برای ساخت فیلتر های مختلف و با کاربردهای متفاوت استفاده می شوند.

4-برای ساخت زئوتسکتایل کاربرد دارند. زئوتسکتایل صفحاتی هستند که از پلیمر ساخته شده و مواد اولیه آنها پلی استر، پلی پروپلین و نایلون است. این ماده مقاومت و قدرت کشش خاک را بالا برده و در صنایع و کارهای عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

5-برای درست کردن پارچه و رو مبلی هم از پلی استر استفاده می کنند.

6-یک کاربرد مهم الیاف پلی استر استفاده از آنها در تولید بالش و متکا است که به وفور استفاده می شود.

7-تهیه لحاف و تشک و همچنین کف پوش و محافظ کف ماشین و انواع خودروها هم با این الیاف مصنوعی صورت می گیرد، چون مقرون به صرفه از تر از الیاف طبیعی هستند.

8-در کارخانه های عروسک سازی هم از این الیاف برای دوخت و ساخت قسمت های مختلف عروسک استفاده می کنند.

9-اسکاچ و لایی لباس بخشی دیگر از کاربرد الیاف پلی استر در صنعت و نیازهای خانگی است.

وجه مشترک محصولات ذکر شده در ضد آب بودن آنها، مقاوم بودن و ضد آلرژی و بهداشتی بودن آنهاست که توسط الیاف پلی استر همه این ویژگی ها تامین می شود.

 

 

 

 بیشتر بخوانید:

    معیارهای درجه بندی فرش ماشینی

    با مهمترین عیوب فرش آشنا شوید

طبقه بندی الیاف مصنوعی از لحاظ منشاء تولید
الیاف مصنوعی به لحاظ منشا بوجود آمدن آنها به دو دسته با منشاء شیمیایی و منشاء طبیعی تقسیم می شود. ( نخ طبیعی و کاربردهای آن در صنعت و تجارت نخ طبیعی )الیاف مصنوعی با منشاء شیمیایی شامل پلی استر، پلی آمید، پلی پیروپلین، پلی اتیلن، اکرلیک، مدا اکرلیک هستند و الیاف مصنوعی با منشاء طبیعی به دو دسته ویسکوز و الیاف شیشه طبقه بندی می شوند.

مهمترین ویژگی های الیاف پلی استر
الیاف پلی استر ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند که باعث شده در تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله این ویژگی ها می تواند به نرم و سبک بودن آنها، با دوام و بهداشتی بودنشان، ضد آلرژی بودن، امکان شستشوی آنها با ماشین و به صورت دستی اشاره کرد، ضم آنکه این الیاف بو نمی گیرند و دوام زیادی هم دارند.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/07/10

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir