Turn up the volume for the
best experience
با همکاری نماینده مجلس و اتاق بازرگانی کاشان/ واگذاری اجرای نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی به کاشان
نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی از واگذاری، سیاست گذاری و اجرای نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی به اتاق بازرگانی کاشان خبر داد.

با همکاری نماینده مجلس و اتاق بازرگانی کاشان/ واگذاری اجرای نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی به کاشان

 نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی از واگذاری، سیاست گذاری و اجرای نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی به اتاق بازرگانی کاشان خبر داد.

سید جواد سادتی نژاد در گفتگو با هفته نامه مردم سیلک گفت: با توجه به اینکه خاستگاه فرش ماشینی شهرستان کاشان می باشد و اکثر غرفه های نمایشگاه بین المللی فرش را تولیدکنندگان دوشهرستان کاشان و آران وبیدگل به خود اختصاص داده اند . لذا برگزاری آن نیز باید به عهده اتاق بازرگانی کاشان به عنوان پارلمان بحش خصوصی کاشان صورت پذیرد.

وی گفت: طی سال های گذشته با توجه به موافقت وزرای دوره های مختلف صنعت و معدن و تجارت با واگذاری نمایشگاه به اتاق بازرگانی کاشان، به دلیل کارشکنی های سازمان توسعه و تجارت که عمدتا به دلیل منافع اقتصادی حاصله از برگزاری نمایشگاه بود، این سازمان هیچگاه حاضر به همکاری با اتاق بازرگانی کاشان نشد. لذا با پیگیری های مستمر و نامه نگاری های متعدد، توانستیم با موافقت جدی  وزیر صمت نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی را به شهرستان کاشان منتقل نماییم.

دکتر ساداتی نژاد اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه رویدادی است که حول خود منافع اقتصادی شکل می دهد که ما متاسفانه ازمنافع آن بی بهره هستیم. اقتصادی که می تواند دیگر صنایع همچون گردشگری را تحت تاثیر خود قرار دهد و چرخ اقتصاد شهرستان را به حرکت درآورد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی ایران درشهرستان کاشان همچون آیین گل، گلاب و عرقیات که در نیمه اول سال برگزار می گردد و ما هر ساله شاهد حضور گردشگرانی زیادی از مناطق مختلف ایران و جهان در این شهرستان هستیم . می تواند تحولی عظیم در صنعت گردشگری در فصل پاییز و نیمه دوم سال داشته باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مکان مناسب برای برگذاری نمایشگاه بین المللی در کاشان فراهم نیست. لذا نمایشگاه تا فراهم شدن زیرساخت های مناسب در شهرستان با سیاستگذاری و نظارت اتاق بازرگانی کاشان همچون سال های گذشته درمحل نمایشگاه های بین المللی  تهران برگزار خواهد شد .

وی گفت : در سال های گذشته زمینی برای احداث نمایشگاه انتخاب و سوله ای نیز احداث شده است . ولی هنوز مشکلاتی سد راه متولیان مربوطه وجود دارد که امید است با همکاری مسئولین شهری این مشکل نیز مرتفع گردد.  

تاریخچه پیدایش فرش ماشینی  نشان می‌دهد این محصول در ایران عمری تقریباً ۴۰ ساله دارد. که در ابتدای دهه ۵۰ اولین فرش ماشینی تولید داخل در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان توسط ماشین‌های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی تولید گردیده است: «صنعت فرش ماشینی کشور به گفته افسانه محرابی مدیرکل صنایع نساجی وزارت صمت در حال حاضر با تعداد 870 واحد صنعتی تولید کننده و اشتغال 25 هزار نفر و پتانسیل ارزآوری بیش از 400 میلیون دلار در حوزه انواع کفپوش نساجی ماشینی از مهم ترین صنایع حوزه نساجی و پوشاک می باشد که رتبه پنجم انواع کفپوش های نساجی در دنیا را به خوداختصاص داده است کاشان نیز با سهم 70 درصدی خود در این صنعت توانسته نقش بسزایی در رشد و توسعه این صنعت داشته باشد .

منبع:tnews.ir


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/07/02

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir